2010. júl. 7.

amikor már unom a ... padlizsánkrémet

Anyuska mindig jóízűen felnevet, amikor kiderül, hogy már megint padlizsánkrémet eszek - fokhagymásan, fokhagyma nélkül, mustárral, mustár nélkül, aszalt paradicsommal, likopin nélkül, tejföllel, tejföl nélkül - már nem is tudom hányféleképpen próbáltam ki a megunhatatlant...

de megérkeztek a szakácskönyvek - Delia csokis sütis szakácskönyvét végiglapozva legalább két kilót híztam (vissza), Jamie "olasz összefoglalója" pedig olyan, amilyennek vártam...

és el is készítettem a parmezános padlizsánt, azaz a "melanzane alla parmigiana"-t

dolgozzunk párhuzamban! - két serpenyővel, míg a sütő 190 fokon melegszik

a két padlizsánt meghámoztam és fél centi vastag körcikkekre vágtam, majd egy grill-serpenyőben pici olívaolajon mindkét oldalát kicsit "megkapatjuk"

a másik serpenyőben 3 löket olívaolajon elkezdtem négy apróra aprított  fokhagymagerezdet, egy csokor felszeletelt újhagymát párolni egy jó teáskanálnyi oregánó társaságában... jó tíz perc után, amikor már a hagyma kicsit aranybarna, hozzáöntöttem egy üveges olasz paradicsomszószt (400 gr) és hagytam, hagy rotyogjon, majd óvatosan sóztam, borsoztam és egy leheletnyi vörösborecet is került bele

mikor mindezekkel végeztünk jöhet az építkezés - hőálló tál aljába egy réteg pariszósz, majd reszelt parmezán, majd padli... és így tovább, a zárósor persze pariszósz lesz... a pont az i-n?? 

két lehetőség adódik - én kicsit mindkettőt alkalmaztam, fele így, fele úgy alapon... az egyik megoldás két gombóc felszeletelt mozzarella, a másik, hogy pici olívaolajon zsemlemorzsát pirítunk oregánóval és ezzel a fedéllel kerül az egytál a sütőbe, egy jó fél órára...

mivel igazi nyári ízkavalkád, Jamie is csak egyszerű, grillezett husit vagy halat ajánl hozzá, hát én ropogós, sokmagvas zsemlyével ettem, egy kis rozé kíséretében - NYAMM...

3 bőséges adag lehet belőle

0 megjegyzés: