2010. okt. 3.

Szégyen, nem szégyen

az Anyuskáékhoz vezető úton kezdtem el olvasni Salman Rushdie Szégyen című könyvét, de annyira bonyolult a cselekményt bolygató személyek közötti rokoni és nem rokoni kapcsolat követtetése, hogy nem bírtam... se szusszal, se türelemmel a nyolcSZÁZadik kilóméter után...

ez az idézet a könyvből van:

"Minden kivándorló maga mögött hagyja a múltját, noha vannak, akik dacolnak a lehetetlennel és batyuba meg dobozba csomagolják - ám az úton valami óhatatlanul elszivárog a drága emlékek és fényképek lényegéből, s végül maga a tulajdonos sem ismer többé rájuk, mert minden kivándorlónak végzete, hogy megfosztassék történelmétől, s mezítelenül álljon a megvető tekintetű idegenek előtt, akiken látnia kell a drága kelmét, a folyamatosság brokátját és az odatartozás szemöldökét-..."

a megvetés megvolt - még otthon, egy hónapnyi idejük volt rá és megtették, pedig, hogy reméltem, hogy megértik... de idegenek voltak, 26 hónap után is...

a Múltam Javát pedig azok szaggatták le rólam, akiket hittem és szerettem...

mi jöhet még?

az odatartozás?
a folyamatosság?

hát, állok elébe... 

0 megjegyzés: