2011. júl. 29.

nagytakarítás van

Apám szerint ez a sok ablakpucolás már nem normális és ha ezt Ő mondja, lehet benne valami... dehát a Zellén mindig fúj a szél, ergo napról-napra egy rétegnyi sárga homokkal több az ablakokon... és hát zavarja a szemem, legfőképpen a szemem, maradjunk ennyiben...

minden egyes hazamenetel előtt nagytakarítás van... függetlenül attól, mikor volt utoljára felbolygatva a lakás... mintha bárki is be akarna jönni ide, mikor nem vagyok itthon... bár jólesik a Rendbe visszajönni...

a konyhaszekrényben nem férek a felhalmozott fűszerektől (kedvenc: egy szárított padlizsánból, fokhagymából és chiliből készült keverék, amit csak felmelegítek olívaolajban és hozzákeverem a kifőtt tésztához, húzós nap után, sajttal bőven megszórva tökéletes étek), a vörös lencsétől (kedvenc: dhal cury Delia Smith receptje alapján) és csicseriborsóból télire, mert nagyon ritkán lehet kapni (kedvenc: krémes leves belőle, csípős kolbásszal)... nem is beszélve arról, hogy gasztro-élményeim tömkelege pihen a laptopom valamelyik sarkában megörökítve, de nem bebloggolva... kezdve a fényképezhetetlen erdei gyümölcs öntettel tálalt tejberizstől, ami az elmúlt hetek abszolút sztárja, a nemcsak vizuálisan szép grillezett padlizsánig, ami gránátalmás-joghurtos öntetet kapott... 

az új és nagyobb könyvespolc még üresen tátog, most veszem észre, hogy sok olvasott, vagy sokadjára elkezdett és ismét lerakott könyvről nem is írtam... nagyon válogatós lettem... az első ötven oldal döntő... így voltam én Füst Milán: A feleségem történetével vagy Anna Gavalda: Vigaszágával... Grecsó Krisztián könyve most másodfordulós - meglátjuk... viszont újraolvastam Ulickajatól az Életművésznőket... D. Tóth Kriszta Lolával az élet című könyvét pedig egy éjszaka alatt elolvastam, hangos kacajok közepette... nagyon kellemes csalódás volt az ajándék könyv... 

A verseket nem tartom számon... olyan ez, mint egy-egy gyöngy a rózsafüzéren... az ember csak mormolja és mormolja nap-nap után... 

a könyvespolc melletti sarok még lakatlan - Pamacs nélküli helyesebben... ha minden jól alakul októberben érkezik hozzám és bedorombolja magát az Életembe...

az egyik internetes, régebben naponta többször látogatott oldal szerkesztői írásra "szólítottak" fel... mert hogy "eltűntem"... ami, nem igaz... ezt be is bizonyítottam nekik... a megjelentetést visszautasítottam... sajnálták... magamnak írok... a stílusom, hogy letisztult-e, ahogy mondták, nem tudom... majd kiderül, idővel...

más már a Csöndem... kizárom a zajokat, napoztatom a Lelkemet, miközben a félig felvert tejszín kicsordul a magas falú pohárban... szeretem ezt a kávézót... ezt a nyugodt Odút, az Íráshoz... lágy zene, puha lapok... 

messze, messze...

de Hajnalban indulok - haza...

0 megjegyzés: