2010. máj. 22.

Nyoccsí

Hál' Istennek ma már biztosan túlléptük, sőt, túlszárnyaltuk a tegnapi négy perc huszonhét másodperces "Kisütött a Nap!" - időtartamot...

 a délelőtti "munkaszolgálat" közben, maszk alatt mormoltam: 
"csak legyen még a barna csiperkéből, 
csak legyen még a barna csiperkéből, 
csak legyen még a barna csiperkéből"  
- ami minden reggel egy hatalmas papírdobozban érkezik fehér és laska társaival együtt a Bolt hűtőpultjába...
de már nem volt - friss petrezselyem sem... snidling sem... 
hosszú hétvége = marad a hétköznapi csiperke...





Gnocci gombamártással:

A kb. 400 grammnyi apró fehér csiperkét megmostam, megfeleztem. Hozzáaprítottam még egy fél, piros kaliforniai paprikát (mivel csak ilyet lehet kapni) és egy fél paradicsomot is. 
Három szálnyi, felkarikázott újhagymát kezdtem el pirítani  egy nagy evőkanál olaj és vaj elegyében. Mikor a hagyma épphogy elkezdett pirulni hozzáreszeltem két duci fokhagymát. Amint kiélvezkedtem magam a piruló fokhagyma illata miatt - ráborítottam a zöldségelegyet... és pirítottam, sóval-borssal, pici paprikával ízesítve!

Közben egy másik főzőedényben az előírtaknak megfelelően feltettem a félkész gnocci sós főzővizét. És az előírtaknak megfelelően a lobogó vízben két percet töltött a nudli... majd leszűrtem...

Időközben a gomba is elkészül - egy pici főzőtejszín - a selymesség? kedvéért... petrezselyem, koriander...

Egy nagyobb serpenyőben fokhagymás olívaolajat melegítettem és úgy három-négy percig pirítottam benne a leszűrt nudlit... tányérba borítottam és nyakonöntöttem a tejszínes gombamártással...  

Úgy három embernek elegendő egy zacskó félkész gnoccival, tehát én három napig eszem... persze frissen főzött tésztával...
megéri... a gnocci kívül ropodós marad és passzol hozzá ez a tejszínes tavaszi mártás...
Ja, ajánlom mindenki figyelmébe a Milka új zabpelyhes, csokidarabos kekszét!!!

A V****f***e mobilInternete elég érdekes - inkább nincs, mint van... a legnagyobb (zöld!!!) jelerősségnél tutira nem kapcsolódik, de amikor fekete az ég és szakad közben az eső és még a sötétítő is behúzva... na, akkor!

Legyen szép 7végétek! Olykor gondoljatok rám - ha lehet... 

1 megjegyzés:

eviana írta...

na végre kezedben a fakanál :)))!